Apply here

Evaluations

Move & Walk participates actively in research and development work.
Contact us in Gothenburg on tel. 031-55 84 20. If you so wish, we can send some of the evaluations to you. We’ll send them at cost price.
  • Lind, L. Rapport nr 2-1996. D-uppsats. Petö metoden Konduktiv pedagogik.
  • Lind, L. Rapport nr 23-1999. Konduktiv pedagogik- ett alternativ för barn med rörelsehinder. Enkätstudie med 109 familjer som deltagit på Move & Walk under 1997.
  • Lind, L. Rapport nr 28-2001. Att höja ribban. Förväntningar och syn på lek och träning enligt Move & Walk metoden.
  • Lind, L. Rapport nr 32-2002. Bitarna faller på plats. Intervjuer med tre habiliteringsteam om stöd till barn med rörelsehinder och deras familjer.
  • Lind, L. 2003.One More Time! Parents' and habilitation teams' conceptions of conductive education and support to children with motor disabilities.
  • Eliasson, A-C. Effekter och intryck. FoU- rapport 99-04. 1999.  Utvärdering av insatser för 23 barn som deltagit i Move & Walk- Institutets träningsprigram i Nässjö.
  • Ödman, P., Öberg, B. Hälsoeffekter och konsumtion av träning- en ettårsuppföljning av 52 barn och ungdomar med CP som tränat på Lemo eller Frösunda Move & Walk. Hälsouniversitetet. Linköpings Universitet. 2002
  • Ödman, P., Öberg, B. Hälsoeffekter och upplevd kvalitet av intensiv träning i grupp för barn med CP- en beskrivning av två träningsaleternativ. Hälsouniversitetet. Linköpings Universitet. 2002.
  • Wirén, M. Move & Walk. Tolv familjers upplevelser. Blekinge FoU-enhet, 1999:5.
  • Conductive Education. Occasional Papers nr 11. The Three-goal System in conductive education (CE) and songs as Rythmical Intention. Move & Walks (M&W) ideas to develop Inlearning Process. ( p. 61-64) 2005.
  • Conductive Education. Occasional Papers nr 11. Swedish conductive educational (CE) centre: Move & Walk. (M&W) (p.65-67). 2005.
  • Ideggyogy Sz 2009, 62  (1-2), (p.12-22) A Konduktiv nevelés gyermekneurológiai indikációja.
  • Conductive Education. Occasional Papers nr 6, 2007. Move & Walk the triple goal system  (p.18-20)
  • Conductive Education. Occasional Papers nr 6, 2007. How can we sculpt a new generation’s attitudes? (p.105-106)
  • Conductive Education. Occasional Papers nr 6, 2007. Playing and games in Conductive Education. (p.137-138)
  • Conductive Education. Occasional Papers nr 6, 2007. Benefits of Conductive Education for children afflicted with disorders outside of the world of Cerebral Pares. (p.155-158).
The evaluations that are conducted at our facilities in Nässjö and Stockholm deal primarily with training. To access the results of different families’ experiences and opinions it is also important to consider that they deal not only with training but also the whole package that we offer. This covers also reporting to habitation, case notes management etc.

Scroll top