Studier/Forskning

 

Move & Walk deltar aktivt i forskning, studie- och utvecklingsarbete på nationell och internationell nivå.

 

  • Lind, L. Rapport nr 2-1996. D-uppsats. Petö metoden Konduktiv pedagogik.
  • Lind, L. Rapport nr 23-1999. Konduktiv pedagogik – ett alternativ för barn med rörelsehinder. Enkätstudie med 109 familjer som deltagit på Move & Walk under 1997.
  • Lind, L. Rapport nr 28-2001. Att höja ribban. Förväntningar och syn på lek och träning enligt Move & Walk metoden. Lind, L. Rapport nr 32-2002. Bitarna faller på plats. Intervjuer med tre habiliteringsteam om stöd till barn med rörelsehinder och deras familjer.
  • Lind, L. 2003.One More Time! Parents’ and habilitation teams’ conceptions of conductive education and support to children with motor disabilities.
  • Eliasson, A-C. Effekter och intryck. FoU- rapport 99-04. 1999.  Utvärdering av insatser för 23 barn som deltagit i Move & Walk- Institutets träningsprogram i Nässjö.
  • Ödman, P., Öberg, B. Hälsoeffekter och konsumtion av träning- en ettårsuppföljning av 52 barn och ungdomar med CP som tränat på Lemo eller Frösunda Move & Walk. Hälsouniversitetet. Linköpings Universitet. 2002
  • Ödman, P., Öberg, B. Hälsoeffekter och upplevd kvalitet av intensiv träning i grupp för barn med CP- en beskrivning av två träningsalternativ. Hälsouniversitetet. Linköpings Universitet. 2002.
  • Wirén, M. Move & Walk. Tolv familjers upplevelser. Blekinge FoU-enhet, 1999:5.
  • Conductive Education. Occasional Papers nr 11. The Three-goal System in conductive education (CE) and songs as Rythmical Intention. Move & Walks (M&W) ideas to develop Inlearning Process. (p. 61-64) 2005.
  • Conductive Education. Occasional Papers nr 11. Swedish conductive educational (CE) centre: Move & Walk. (M&W) (p. 65-67). 2005.
  • Ideggyogy Sz 2009, 62 (1-2), (p.12-22) A Konduktiv nevelés gyermekneurológiai indikációja.
  • Conductive Education. Occasional Papers nr 6, 2007. Move & Walk the triple goal system (p.18-20)
  • Conductive Education. Occasional Papers nr 6, 2007. How can we sculpt a new generations attitudes? (p.105-106)
  • Conductive Education. Occasional Papers nr 6, 2007. Playing and games in Conductive Education. (p.137-138)
  • Conductive Education. Occasional Papers nr 6, 2007. Benefits of Conductive Education for children afflicted with disorders outside of the world of Cerebral Pares. (p.155-158).
sv_SE
Skip to content
Integritetsöversikt

 

Integritetsöversikt

Välkommen till Move & Walk! Vi värnar om din integritet och strävar efter att tydligt förklara hur vi samlar in, använder och skyddar din personliga information när du besöker vår webbplats.

Vilken information samlar vi in?

Vi samlar endast in information som är nödvändig för att förbättra din upplevelse och tillhandahålla våra tjänster. Det kan inkludera personlig information som namn, e-postadress och kontaktinformation som du frivilligt delar med oss.

Hur använder vi din information?

Vi använder den insamlade informationen för att förbättra våra tjänster, skräddarsy din upplevelse på vår webbplats och kommunicera med dig om relevanta uppdateringar och erbjudanden. Vi respekterar din integritet och delar inte din information med tredje part utan ditt samtycke, förutom i de fall där det är nödvändigt för att tillhandahålla våra tjänster eller följa lagliga krav.

Cookies och spårning

Vi använder cookies och liknande tekniker för att förbättra din användarupplevelse och för att analysera webbplatsens prestanda. Genom att använda vår webbplats samtycker du till vår användning av cookies enligt vår cookiepolicy.

Din kontroll över din information

Vi värdesätter din rätt till integritet och ger dig möjlighet att hantera dina inställningar och val för hur din information samlas in och används. Du har rätt att begära tillgång till, rättelse av eller radering av din personliga information när som helst.

Kontakta oss

Om du har frågor eller funderingar om vår integritetspraxis är du välkommen att kontakta oss via kontaktformuläret.