



Träna i Göteborg
I Move & Walks lokaler i Göteborg är verksamheten och boendet handikappanpassat och godkänt av Västra Götalandsregionen. Våra lokaler är ljusa och luftiga och ligger nära skog och natur. Vi tar endast emot besök vid bokning.
Öppettider: Vardagar 08.30-16.30
Kontakt
E-post: goteborg.traning@movewalk.se
Telefon: 031-558428
Träna i Malmö
I Malmö har vi dagverksamhet utan boende och vi håller öppet mellan 08.30-16.30. Vi tar emot besökare vid bokning.
Kontakt
E-post: malmo.traning@movewalk.se
Telefon: 040-6174021
Träna i Solna
I Solna har vi dagverksamhet utan boende och vi håller öppet mellan 08.00-17.00 på måndagar, torsdagar och fredagar. Tisdagar och onsdagar har vi öppet mellan 08.00-19.00.
Vi tar emot besökare vid bokning.
Kontakt
E-post: solna.traning@movewalk.se
Telefon: 08-6249996
Boende i Göteborg
Hos oss ingår boende på vårt internat i mån av plats. Du bor i dubbelrum med badrum och här serveras också mat till dig som tränar. Vi kan erbjuda dig gluten-, laktosfri och vegetarisk kost och här finns dessutom ett gemensamt kök där du kan laga egen mat.
Finns det inte plats hos oss har du möjlighet att bo på Snoozemore Hotell på Kvilletorget www.snoozemore.se. Har du avtal via Västra Götalandsregionen bor du här kostnadsfritt, är du en privat gäst betalar du i efterhand.
Öppettider
Göteborg
Våra öppettider är vardagar mellan 8.00 och 17.00. Under den tiden finns personal på plats. Telefontid är mellan 8.00 och 16.30.
Vi tar emot besökare enbart vid bokning.
Malmö
Våra öppettider är vardagar mellan 8.30 och 16.30.
Vi tar emot besökare enbart vid bokning.
Solna
Våra öppettider är måndag, torsdag och fredag mellan 8.00 och 17.00, tisdag och onsdag mellan 8.00 och 19.00.
Vi tar emot besökare enbart vid bokning.
Anmälan och avbokningsregler
Anmälan görs genom att fylla i, godkänna villkoren och returnera underskriven blankett ”Bekräftelse på kallelse” till oss. Anmälan är bindande.
Avbokning vid privat och offentlig betalning där avbokning inte är reglerad i avtal
Vid avbokning av träning gäller följande:
- Vid avbokning mer än 2 månader före start debiteras 500kr.
- Vid avbokning mindre än 2 månader före start på grund av sjukdom debiteras 1 000 kr. Läkarintyg erfordras alltid.
- Vid avbokning mindre än 2 månader före start vid annat skäl än sjukdom debiteras 25 % av hela avgiften.
Avbokning måste ske skriftligt och den registreras efter att den inkommit till Move & Walk via post eller mail.
Avbrott av påbörjad träning vid privat samt offentlig betalning där avbokning inte är reglerad i avtal
Om den tränande inte kommer till starten av inbokad träning utan att meddela i förväg eller om påbörjad träning avbryts, debiteras en avgift för ytterligare 5 träningsdagar, inklusive den dag då avbokningen sker (förutsatt att träning ej utförts avbokningsdagen).
Om Move & Walk behöver avboka
Move & Walk förbehåller sig rätten att kunna avboka planerad träning eller avbryta påbörjad träning på grund av skäl som ligger utanför Move & Walks kontroll (t ex vid sjukdom hos personal eller akuta lokalproblem). Vid sådan avbokning eller avbruten träning har Move & Walk inte något som helst ersättningsansvar för exempelvis kostnader som kan orsakas för den tränande. Ansvaret är begränsat till återbetalning av återstående outnyttjad deltagaravgift (t ex om avbrott sker efter 1 vecka och 3 veckor återstår av träningen, sker återbetalning med deltagaravgift avseende de återstående 3 veckorna).
Betalning och villkor
Betalningen regleras av olika avtal.
Utvärdering och Nöjd kundindex
Kontaktuppgifter
Göteborg
E-post: goteborg.traning@movewalk.se
Telefon: 031-558428
Malmö
E-post: malmo.traning@movewalk.se
Telefon: 040-6174021
Solna
E-post: solna.traning@movewalk.se
Telefon: 08-6249996
Kvalitet
Efter varje utförd träningsperiod fyller våra kunder i en enkät där de kan återkoppla angående deras upplevelse under tiden de varit hos Move & Walk. Enkäten är anonym och omfattar alla delar av vistelsen, bland annat själva träningen, lokalen, personalen, mat, boende med mera.
Det är viktigt att så många som möjligt lämnar in enkäterna så att resultaten ger en pålitlig bild och på ett realistiskt sätt kan påverka kundernas förväntningar.
Efter varje period värderas alla enkäter tillsammans med berörda avdelningar såsom reception, serviceenhet, träning, och vid behov även matleverantör.